Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

Όταν μαλώνουν τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια






Όταν μαλώνουν τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια

Έτσι λέει μια παλιά παροιμία και σε περίοδο μιας οποιαδήποτε κρίσης την πληρώνουν πάντα όσοι έχουν το λιγότερο άδικο και ευθύνη... οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι στο έργο.

Οι εργαζόμενοι στην κατασκευή του έργου ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για ακόμα μια φορά γινόμαστε θύματα των αποφάσεων που παίρνουν ή που ΔΕΝ παίρνουν οι αρμόδιοι για αυτό το έργο. Φτάσαμε στα τέλη του 2019 για να μιλάμε για νέα χρονοδιαγράμματα που κάθε ημερομηνία ανατρέπεται από άλλη νέα ημερομηνία (έπρεπε το 2019 να μιλάμε και να κατασκευάζουμε τις επεκτάσεις Δυτικά και προς Αεροδρόμιο).


Η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου στα τέλη του 2020 χωρίς το σταθμό Βενιζέλου. Η νέα Κυβέρνηση με ανακοίνωση του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ ορίζει νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης όλου του έργου τον Απρίλιο του 2023 με το σταθμό Βενιζέλου.

Η Κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο εκφράζει τις ανησυχίες της για τις καθυστερήσεις στην έγκριση των μελετών για τους σταθμούς, τις υπόγειες σήραγγες και πρωτίστως για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου (χρονοδιάγραμμα;).

Οι καθυστερήσεις που υπάρχουν μέχρι στιγμής και οι ρυθμοί που έχουν πέσει από την άνοιξη του 2019 μέχρι και σήμερα, έχουν ως αποτέλεσμα τους τελευταίους μήνες να υπάρχουν πολλές απολύσεις εργαζομένων, με την αιτιολογία πως δεν εκτελούνται εργασίες λόγω μη έγκρισης μελετών.

Πολύ φοβόμαστε, πως αν δεν παρθούν αποφάσεις ΑΜΕΣΑ εντός του μήνα, ίσως προχωρήσουν κοινοπραξία και εργολάβος σε παύση εργασιών για κάποιο διάστημα, με αποτέλεσμα νέες απολύσεις πολλών εργαζομένων, την αλλαγή χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου, πολύ μετά τον Απρίλιο του 2023 και τον κίνδυνο μη ολοκλήρωσης του έργου, εντός τελικής ημερομηνίας που έχει θέσει η ευρωπαϊκή ένωση.

Πλέον δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια καθυστερήσεων.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, να επιλύσουν όποιο πρόβλημα έχει προκύψει, ώστε να επαναλειτουργήσουν όλα τα εργοτάξια σε αυξημένους ρυθμούς εργασιών, με στόχο την ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου.

Η Διοίκηση του Ε.Κ.Θ.

     Η Διοίκηση του Σ.Ε.Κ.Τ.Μ.Θ.